piątek, 27 maja 2016

Na obiad chrupiące, pieczone ziemniaki.

Dzisiaj w kuchni wykorzystałam swój piekarnik maksymalnie i cały obiad przygotowałam metodą pieczenia. Szukając w internecie przepisu na smaczne pieczone ziemniaki, natknęłam się właśnie na ten, którym się z Wami podzielę (znaleziony tu). Oprócz ziemniaków zrobiłam jeszcze pieczoną cukinię oraz pstrąga tęczowego w marynacie, którą używałam już nie raz (przepis znajdziecie tu).

Pieczone ziemniaki:

ziemniaki 0,5 kg
oliwa 3 łyżki
czosnek 2 ząbki
wędzona papryka (przyprawa) 1 łyżeczka
pieprz, sól

Przygotowanie:

Ziemniaki obieramy ze skóry, myjemy. Kroimy na małe ćwiartki i podgotowujemy około 10 minut. W międzyczasie przygotowujemy marynatę (wszystkie składniki dokładnie mieszamy). Po 10 minutach ziemniaki odcedzamy i chwilę odparowujemy w garnku (na małym ogniu). Następnie zalewamy je marynatą, tak aby każdy był pokryty przyprawami. Piekarnik nagrzewamy do 230 stopni. Ziemniaki pieczemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Czas to około 20-25 minut (jeśli z termoobiegiem to około 15-20 minut).






W trakcie przygotowywania obiadu, polecam popijać schłodzoną wodę z cytryną i miętą ;)

2 komentarze:

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger