sobota, 25 czerwca 2016

Kabaczek nadziewany mięsem mielonym i ryżem

Odkąd pierwszy raz spróbowałam smaku kabaczka, już jakieś kilkanaście lat temu, tak wiernie do tej pory wręcz za nim przepadam ;) Z kabaczka można czarować różne cuda, polecam również placuszki, które na pewno niebawem zrobię. Wczoraj jednak przygotowałam kabaczka nadziewanego mięsem mielonym i ryżem. Za przepis dziękuję mamie, która w kuchni jest dla mnie jak Guru :) Ostatnio nawet się śmiałyśmy, że przez prowadzenie mojego bloga, zdradziłam już kilka przepisów mamy, które zawsze były owiane tajemnicą ;) Ciągle będę to powtarzać, że to właśnie po mamie odziedziczyłam smykałkę do kucharzenia, za co jestem jej bardzoo wdzięczna.

Składniki:

1 średniej wielkości kabaczek
0,5 kg mięsa mielonego ( u mnie przewaga mięsa wieprzowego w połączeniu z piersią indyka)
cebula 1 sztuka
sól morska, pieprz kolorowy, papryka słodka, papryka ostra, majeranek, lubczyk, bazylia, zioła prowansalskie - każdej przyprawy po trochu
ryż jaśminowy 50 g
jaja 2 sztuki

Przygotowanie:

Kabaczka myjemy i dokładnie obieramy (tak aby pozbyć się również tej zielonej warstwy pod skórką). Następnie mniej więcej w 1/4 długości kabaczka odcinamy końcówkę z jednej strony, tak abyśmy mieli możliwość swobodnie wydrążyć miąższ z pestkami z wnętrza kabaczka. Na spokojnie możemy zrobić to łyżką, ponieważ kabaczek wewnątrz jest miękki, fajnie nada się również przyrząd do wydrążania owoców. Tak przygotowanego kabaczka odkładamy na bok i zajmujemy się mięsem. W międzyczasie podgotowujemy ryż (gotujemy go o połowę krócej niż normalnie). Na patelni podsmażamy drobno posiekaną cebulę. Po chwili dodajemy mięso mielone, które wcześniej przyprawiamy wszystkimi wyżej wymienionymi przyprawami. Podsmażamy do momentu aż mięso będzie suche. Kiedy mięso jest już gotowe przekładamy je do miski, aby ostygło. Gotowy ryż dodajemy do mięsa, wbijamy 2 jajka i wszystko dokładnie wyrabiamy ręką. Następnie powstałym nadzieniem wypełniamy wnętrze kabaczka. Teraz układamy go na folii aluminiowej ( błyszcząca strona do środka, matowa na zewnątrz), na wierz posypujemy papryką słodką, ostrą, pieprzem, ziołami. Zawijamy folię i wstawiamy kabaczka do piekarnika nagrzanego do 190 stopni. Pieczemy bez termoobiegu przez około 40 - 50 minut. Bardzo fajnie z tak przygotowanym kabaczkiem komponuje się sos pomidorowy lub paprykowy.
Oczywiście nadzienie możemy zmieniać do woli, dzięki czemu za każdym razem przygotujemy zupełnie odmienne smakowo danie :)


Jeśli macie ciekawe pomysły na farsz do kabaczka to chętnie je poznam :)
SMACZNEGO :)

3 komentarze:

  1. Wygląda tak apetycznie, że chyba jutro wypróbuję przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zachęciłam :) ja muszę z kolei poeksperymentować jeszcze z innym nadzieniem bo jeszcze nigdy nie próbowałam :)

      Usuń
    2. Cieszę się, że zachęciłam :) ja muszę z kolei poeksperymentować jeszcze z innym nadzieniem bo jeszcze nigdy nie próbowałam :)

      Usuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger