sobota, 28 maja 2016

Rafaello z kaszy jaglanej idealne na prezent

Dziś urodziny mojego taty. Postanowiłam, że zrobię coś od siebie - tata jest łasuchem, więc wiedziałam, że na pewno będzie to coś słodkiego ;) Pomyślałam, że idealne będzie fajnie zapakowane rafaello - oczywiście w składzie zgoła inne od tego sklepowego, ponieważ głównym składnikiem jest kasza jaglana i wiórki kokosa. Zrobiłam również kilka sztuk kakaowej wersji i do tej pory zastanawiam się, która mi bardziej smakuje - czy biała czy czarna :)

Składniki (na około 30 sztuk):

kasza jaglana 1/2 szklanki
mleko roślinne 1 szklanka (ja użyłam mleka kokosowego)
miód pszczeli płynny 1 i 1/2 łyżki
wiórki kokosowe 125 g (+ do obtoczenia kulek)
masło o temperaturze pokojowej 25 g
kakao 1 łyżka (do wersji czekoladowej)
migdały cząstki

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną bardzo dokładnie płuczemy, najpierw w zimnej wodzie, następnie w ciepłej a na koniec przelewamy wrzątkiem. Następny krok to ugotowanie kaszy w mleku roślinnym ( zawsze w proporcji 1/2:1). Kaszę gotujemy na małym ogniu, do momentu całkowitego wchłonięcia płynu, od czasu do czasu mieszając. Kiedy kasza jest już gotowa, dodajemy masło, wiórki kokosowe oraz miód i wszystko dokładnie mieszamy. Jeśli chcecie zrobić kilka kulek w wersji czekoladowej, to z gotowej masy ujmijcie kilka łyżek i dodajcie do tego kakao. Czekamy chwilę aż kasza ostygnie. Następnie formujemy kulki, do środka układając kawałek migdała i obtaczamy w wiórkach kokosowych. I na tym koniec :) Teraz już możemy próbować :)
Jak się Wam podoba taki pomysł na prezent?


Wartości odżywcze 1 sztuki:

Kaloryczność 65 kcal
Białko 0,7 g
Węglowodany 5,2 g
Tłuszcze 5,3 g
Błonnik 1,6 g
Wapń 2,2 mg
Fe 0,4 mg

A tak dla porównania przedstawiam Wam skład sklepowych rafaello: suszony kokos (25,5%), tłuszcze roślinne (palmowy, shea), cukier, migdał (8%), mleko odtłuszczone w proszku, serwatka w proszku, mąka pszenna, skrobia z tapioki, emulgator: lecytyny (soja), aromaty, substancja spulchniająca (wodorowęglan sodu), sól. Wartość kaloryczna 100 g produktu 628 kcal (domowego 402 kcal).
Zachęcam Was do wypróbowania przepisu i podzielenia się swoją opinią :)
Smacznego!

1 komentarz:

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger