czwartek, 18 maja 2017

Tajemnicze kluseczki - czyli a'la kopytka z ciecierzycą i soczewicą

Wkleiłam na facebooku zdjęcie gotowych klusek i rzuciłam wyzwanie odgadnięcia 2 składników, z których zostały przygotowane (resztę składników podałam sama). Przyznam się szczerze, że nie przypuszczałam, że zrobi się z tego taka fajna zabawa ;) Po kilku godzinach znalazła się osoba, która trafiła w samo sedno i odgadła 1 z użytych składników - ciecierzycę.
Na ten świetny przepis natrafiła szefowa kuchni (w żłobku, w którym pracuję). Dziękuję jej za to ogromnie, bo znalazłam w końcu zamiennik dla pierogów leniwych, czy kopytek, do których zazwyczaj używa się mąki pszennej. Poza ciecierzycą, znajdziemy w nich również soczewicę, a więc po wykonaniu mamy fajne danie ukrywające w sobie duże pokłady białka roślinnego :)

Składniki:

obrane ziemniaki 400 g
twaróg półtłusty 300 g
ciecierzyca 100 g
soczewica czerwona 100 g
jaja 3 sztuki
mąka ziemniaczana 100 g
olej 3 łyżki
sól, pieprz

Przygotowanie:

  • Ciecierzycą musimy zająć się dzień wcześniej. Najlepiej namoczyć ją przez całą noc. Po namoczeniu, gotujemy przez około 60 minut (do miękkości), następnie odsączamy. 
  • Soczewicę płuczemy i gotujemy do miękkości (tak, aby się nie rozgotowała), również odsączamy. 
  • Obrane ziemniaki gotujemy do miękkości, odsączamy i przeciskamy przez praskę.
  • Do ziemniaków (jeszcze ciepłych) dodajemy twaróg, soczewicę i ciecierzycę (które również możemy przecisnąć przez praskę). Jeśli pomijamy etap praski to wszystkie składniki musimy dokładnie ubić.
  • Teraz dodajemy jajka, olej, sól i mąkę ziemniaczaną.
  • Ciasto wyrabiamy dokładnie ręką na gładką masę.
  • Na stolnicę, którą należy oprószyć mąką, wykładamy porcję ciasta i wałkujemy wałek o średnicy 3 cm, następnie go spłaszczamy i kroimy małe kawałki, czyli nasze kluseczki. Mogą mieć różną wielkość, więc musicie sami zdecydować, jakie będą dla Was najlepsze.
  • Osoloną wodę doprowadzamy do wrzenia, następnie przykręcamy gaz i wrzucamy małymi partiami kluski, tak aby się nie posklejały. Kluseczki są bardzo delikatne, więc musicie uważać żeby ich nie rozgotować, bo wtedy się rozpadają na części pierwsze ;) Potrzebują około 3-4 minut w wodzie która się nie "buzuje".
  • Po wyjęciu na talerz, można posypać je na wierzchu natką pietruszki lub polać ulubionym sosem.
Jeśli ktoś z Was wypróbuje przepis to zachęcam do podzielenia się swoimi wrażeniami smakowymi :) Ja jestem zauroczona smakiem!

Smacznego!






P.S. Przepis lekko zmodyfikowany, zaczerpnięty z doradcasmaku.pl

2 komentarze:

  1. Ja napewno wypróbuję bo kiedyś robiłam coś podobnego tylko z mąką ziemniaczaną i ziemniakami i smak nie był trafiony...chętnie sprawdzę ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie były mocno zbite. Te naprawdę wyszły takie w punkt ;) trzeba tylko uważać żeby nie rozgotować.

      Usuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger