środa, 17 maja 2017

Obiad z dzieciństwa - gotowane pulpety drobiowe

Ostatnio naszła mnie ochota na zwyklaste, gotowane pulpety, takie jak za czasów małego dziecka :) Moja mama bardzo często je gotowała, ponieważ było to moje ulubione danie - zresztą chyba większość dzieci lubi pulpety :) Ja nie co zmodyfikowałam przepis, troszkę zrobiłam po swojemu i wyszło bardzo pysznie. Do mięsa, mój mąż, przygotował świetną sałatkę - oczywiście pomysłem na jej skomponowanie również się podzielę.

Składniki na około 10 pulpetów:

mięso mielone z indyka 500 g
jaja 2 sztuki
marchew starta na tarce o dużych oczkach 1 mała sztuka
cebula czerwona 1/2 sztuki pokrojona na drobno
siemię lniane zmielone 2 łyżki
mąka kokosowa 1 łyżka
czosnek 2 ząbki przeciśnięte przez praskę
przyprawy: sól, pieprz, czosnek niedźwiedzi, bazylia, papryka ostra
natka pietruszki
wywar warzywny lub mięsny do ugotowania pulpetów.

Przygotowanie:

Mięso umieścić w misce, wbić jajka i dorzucić resztę, przygotowanych składników. Całość dokładnie wyrobić ręką. Formować małe kulki. Do gotującego się wywaru, wkładać pulpety, tak aby nie były za mocno ściśnięte. Gotować około 30 minut, na wolnym ogniu.
P.S. Ja z gotowego wywaru nie przygotowywałam już sosu, ponieważ lubię zjeść czasami takie mięsko bez niczego. Jeżeli chcesz możesz oczywiście wywar przerobić na sos np. koperkowy, warzywny czy czosnkowy.

Sałatka, która super podkręciła smak całego dania, zawierała w składzie:

  • sałatę lodową
  • liście buraka
  • kiełki pora
  • sezam
  • brokuł (ugotowany al'dente)
  • spaghetti z marchewki
  • oliwę
  • czosnek niedźwiedzi, pieprz, sól







Smacznego!


2 komentarze:

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger