niedziela, 2 kwietnia 2017

Czy istnieje zdrowy cukier ?

Z przyjemnością eksperymentuję w kuchni, bo zawsze coś ciekawego z tego wychodzi ;)  Ponieważ lubię, od czasu do czasu zjeść coś słodkiego, to cały czas szukam alternatyw dla zwykłego cukru, którego już od dawna używam naprawdę w śladowych ilościach. Z tego też powodu, zmienił mi się troszkę smak - już nie mam ochoty na wszystkie słodkie ciasta z kremem, batony itp. Jeśli sama piekę w domu to zazwyczaj zamiast cukru używam musu z dojrzałych bananów, erytrytol. Nie zawsze jednak są to składniki, które w pełni zaspakajają moje podniebienie, a w przypadku erytrolu - nie zawsze mój portfel jest zadowolony ;) Dzisiaj mam dla Was chyba idealne rozwiązanie - przygotowałam syrop/mus daktylowy, którego można używać, tak naprawdę do wszystkiego. Będzie świetnie sprawdzał się w wypiekach, deserach na zimno, jako polewa na omlety, naleśniki itp. Do tego wszystkiego, warto wspomnieć jest, że syrop z daktyli wyróżnia się na tle innych słodzideł swoimi właściwościami zdrowotnymi. Nazywany jest Miodem Bliskiego Wschodu, nie bez przyczyny, ponieważ posiada podobne właściwości do miodu pszczelego - wykazuje działanie przeciwzapalne, ale również ze względu na zawartość naturalnych salicylanów -działanie przeciwbólowe. Ponadto syrop ten może pomóc w walce z zaparciami, a to za sprawą zawartości sporej ilości błonnika. Daktyle to również źródło witaminy A, C, E, witamin z grupy B, potasu, żelaza, fosforu i wapnia. Mam nadzieję, że tym krótkim opisem zachęciłam Was do przygotowania syropu z daktyli, który robi się bardzo prosto.

* Jeżeli masz dzieci, pamiętaj, że możesz używać syropu z daktyli już od 6 miesiąca życia, jednak nie zachęcam aby tak wcześniej dosładzać posiłki, które przygotowujemy dla swoich pociech. Niestety do słodkiego smaku szybko się przyzwyczajamy, a później ciężko nam z niego zrezygnować. Niemniej jednak syrop daktylowy może stanowić dla Ciebie alternatywę dla zwykłego cukru.

Składniki na spory słoik:

Daktyle suszone NIESIARKOWANE   1 szklanka
Woda gorąca 2 szklanki

Przygotowanie:

Daktyle zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na około 3 h (lub na całą noc). Następnie całość umieszczamy w blenderze kielichowym i miksujemy na jednolitą masę. Jeśli chcecie można zostawić mus z daktyli, który tak samo można dodawać do wszystkiego, lub dolać jeszcze przegotowaną wodę, aby mus stał się bardziej płynny (ja preferuję gęstszą formę). Później przekładamy powstały mus do słoika. Gotowy produkt należy przechowywać w lodówce, w zamkniętym pojemniku. Trzeba zużyć go w przeciągu, max. 10 dni, od przygotowania. 



4 komentarze:

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger