wtorek, 22 marca 2016

Wytrawne muffiny wielowarzywne - glutenfree

Odkąd stosuję dietę bezglutenową zauważyłam, że mam znacznie większego smaka na warzywa niż kiedykolwiek indziej. Zawsze jadłam ich sporo, ale obecnie moja dieta opiera się głównie na warzywach, które spożywam pod różnymi postaciami. Postanowiłam upiec muffiny z jajka i wszystkich warzyw, które akurat miałam w swojej lodówce :) Wyszło smacznie, dlatego dzisiaj dzielę się z Wami tym przepisem - zaznaczam, że możecie dowolnie konfigurować zawartość swojej muffinki.

Składniki na 6 sztuk (małych kokilek)

4 jaja
garść szpinaku świeżego
1/2 sztuki cukinii
1/3 czerwonej papryki
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
ser feta 30 g
plasterek sera żółtego
przyprawy: świeżo zmielony pierz, chilli jalapeno suszone, papryka słodka

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Następnie przygotowujemy warzywa: umytą cukinię ścieramy na tarce o drobnych oczkach, umyty szpinak siekamy, czosnek przeciskamy przez praskę, paprykę kroimy w drobną kostkę. W misce roztrzepujemy jaja z dodatkiem przypraw, czosnku, pokruszonego sera fety i sera żółtego oraz wszystkich warzyw. Całość dokładnie mieszamy i przelewamy po równo do kokilek, wcześniej natłuszczonych olejem kokosowym (lub masłem). Pieczemy przez około 25 minut + 5 minut z termoobiegiem. 
Smacznego :)



Wartości odżywcze 1 porcji: 


Kaloryczność 75,6 kcal
Białko 6,5 g
Węglowodany 2 g
Tłuszcze 4,9 g
Błonnik 1 g
Wapń 77 mg
Fe 1 mg
Witamina A 203 ug
Magnez 15,6 mg


Zapomniałabym dodać, że cudownie smakują z sosem czosnkowym ( jogurt grecki, świeżo przeciśnięty przez praskę czosnek, koperek) ;)


2 komentarze:

  1. :) pyszna propozycja, a sos czosnkowy idealnie się skomponuje ...
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger