środa, 24 lutego 2016

Lava cake & vanilla icecream - bezglutenowy, mocno czekoladowy deser


Kilka dni temu miałam urodziny i postanowiłam przygotować coś innego niż tradycyjny tort. Uwielbiam czekoladę, dlatego pomyślałam, że ten wybór będzie najlepszy. Lava cake okazało się strzałem w dziesiątkę. Co prawda ciasteczko jest bardzo słodkie, ale wydaje mi się, iż lepiej nasycić zmysły 80-procentową czekoladą niż innymi kupnymi słodkościami. Z ciasteczkiem fajnie współgrają waniliowe lody, które świetnie przełamują słodycz czekolady. Co najważniejsze na wykonanie lava cake, potrzebujemy około 15 minut, a więc jest to idealny deser dla niespodziewanych gości. Uwierzcie mi zrobicie nim furorę ;) Ja do pieczenia użyłam małych naczynek do zapiekania, przez co ciasto nie było mocno wyrośnięte. Typowe foremki do fondant są wyższe

Składniki na 4 sztuki lava cake (foremki o średnicy 8 cm i wysokości   5 cm)

Gorzka czekolada bezglutenowa 80% kakao 100 g
Masło 82% tłuszczu 50 g (+ kawałki masła do posmarowania foremek)
Jaja 2 sztuki
Cukier trzcinowy 4 łyżki
Szczypta soli
Mąka bezglutenowa 1 łyżka
Kakao do podsypania foremek
Do podania: gałka lodów waniliowych bezglutenowych, świeża bazylia lub mięta, cukier puder lub bita śmietana

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Foremki smarujemy masłem (bardzo dokładnie), podsypujemy kakaem (nadmiar wysypać). Foremki postawić na blaszce do pieczenia. Połamać czekoladę na kawałki i rozpuścić ją w kąpieli wodnej razem z masłem. Dokładnie wymieszać na jednolitą masę. W misce utrzeć jajka z cukrem i solą, na koniec dodać mąkę i wymieszać. Do miski wlać czekoladową masę i dobrze wymieszać na jednolitą masę. Wlać ją do przygotowanych foremek i wstawić do piekarnika. Piec przez około 10 minut. Musicie wyczuć swój piekarnik, ponieważ zbyt krótko pieczone ciasto będzie za miękkie, a zbyt długo pieczone nie będzie w środku płynne. Niestety każdy piekarnik jest inny więc trzeba zwrócić uwagę na moment, w którym ciasto troszkę urośnie ku górze i zacznie się "ścinać" (matowieć). Po wyjęciu z piekarnika odczekać około 1 minutę i wyjąć z foremek (lekko podwadzić ). Podawać z gałką lodów waniliowych, posypane cukrem pudrem lub kakao.

SMACZNEGO ! :)





















Wartość odżywcza 1 sztuki (bez lodów)

Kaloryczność 254 kcal
Białko 4,7 g
Węglowodany 14,4 g
Tłuszcze 20 g
Błonnik 0,6 g
Wapń 22,4 mg
Fe 1,2 mg



Inspiracja: kwestiasmaku.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger