wtorek, 13 października 2015

Mini bułeczki gryczano-ryżowe (bez glutenu, bez laktozy)

Dzisiaj kolejny kulinarny eksperyment na pieczywie bezglutenowym :) Tym razem mini bułeczki gryczano-ryżowe, które wyglądają przecudownie. Te małe bułeczki są jednak bardzo ciężkie, a to z uwagi na zastosowane mąki. Oczywiście pieczywo nie jest takie puszyste, jak glutenowe, ale ja bardzo polubiłam smak owych bułeczek, na pewno warto przetestować i ocenić samemu, czy smak nam odpowiada :)

Składniki na około 8 mini bułeczek:

250 g pełnoziarnistej mąki gryczanej
250 g pełnoziarnistej mąki ryżowej
2 łyżki mączki ziemniaczanej
300 ml letniej wody
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
1 saszetka drożdży suszonych

Przygotowanie:

Wykonanie jest bardzo proste. Na początek mieszamy w misce wszystkie rodzaje mąk. Następnie do drugiej miski wrzucamy pozostałe składniki. Teraz dodajemy po trochu mąki i mieszamy wszystko drewnianą łyżką. Mąki dosypujemy do momentu powstania gładkiego ciasta, które nie będzie się kleiło i będzie łatwo dawało się formować w kulki. Jeśli zajdzie potrzeba możemy dodać więcej wody lub mąki. Ciasto nie wymaga czasu na rośnięcie. Z masy formujemy małe kulki, które nacinamy "na krzyż" nożem. Bułeczki pieczemy około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 ˚C.








Podpatrzone: http://veggieola.blogspot.com/

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Daj znać jak wyszło :) ja dzisiaj jadłam i były ok, ale na świeżo jednak smaczniejsze. Resztę sobie zamroziłam :)

      Usuń
    2. Daj znać jak wyszło :) ja dzisiaj jadłam i były ok, ale na świeżo jednak smaczniejsze. Resztę sobie zamroziłam :)

      Usuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger