środa, 23 września 2015

Zupa krem z dyni, pomarańczą i serkiem Philadelphia

W obecnym sezonie dynia bardzo przypadła mi go gustu :) Zawsze jadłam ale nigdy z aż takim smakiem, jak ostatnio. Rzadko gotuję zupy, bo zawsze jakoś wolę zjeść coś bardziej treściwego, ale zupy kremy lubię bardzo i dlatego postanowiłam upichcić zupę z dyni. 

Składniki na 2 porcje:

500 g świeżej dyni obranej ze skóry
świeży, starty imbir kawałek ok.1,5 cm
świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy około 80 ml
bulion warzywny około 400 ml
przyprawy: świeżo zmielony pierz, imbir, gałka muszkatołowa 
serek Philadelphia 60 g 
płatki migdałów

Przygotowanie:

W garnku rozpuszczamy 1 łyżkę masła. Dodajemy starty imbir oraz pokrojoną w kostkę dynię. Chwilę podsmażamy, a następnie zalewamy bulionem warzywnym(tak aby nieznacznie przykryć dynię), dodajemy również sok z pomarańczy i gotujemy do miękkości około 30 minut. Po tym czasie dodajemy przyprawy oraz serek Philadelphia (jeśli lubimy kremowy smak można użyć całego opakowania serka). Całość miksujemy blenderem na gładki krem. Po wyłożeniu na talerz posypujemy uprażonymi płatkami migdałów.

Pysznie i expresowo :)




































































Jak się Wam podoba? :)





Inspiracja do przygotowania zupy był oczywiście portal http://www.kwestiasmaku.com/











5 komentarzy:

  1. Mam jeden sprawdzony przepis na zupę z dyni, którą kochają wszyscy. Ostatnio wymyśliłam nowy z marchwią i mlekiem kokosowym, ale ten jest równie ciekawy. Dynia potrafi być bardzo inspirująca. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz link do przepisu na wspomnianą przez Ciebie zupkę to chętnie skorzystam ;)

      Usuń
    2. Na blogu nie mam, ale wrzuciłam na moją stronę na fb https://www.facebook.com/1619829248282159/photos/a.1621968831401534.1073741830.1619829248282159/1621968778068206/?type=3&theater Właśnie jem twoją zupkę i mogę polecać, fajna lekka, określiłabym ją jako "dziewczyńską" ;) Pozdrawiam

      Usuń
    3. Cieszy mnie to, że Tobie również smakuje :) Jesteś już kolejną osobą, której zasmakowała - czekam na kolejne ;) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    4. Cieszy mnie to, że Tobie również smakuje :) Jesteś już kolejną osobą, której zasmakowała - czekam na kolejne ;) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger