sobota, 12 września 2015

Świeży łosoś, cukinia, koperek i makaron-tercet idealny

Ciągle szukam nowych inspiracji na danie obiadowe, gdzie ryba gra główną rolę. Tym sposobem wpadłam na pomysł przepisu na obiad, który za chwilę Wam przekażę. Jestem fanką ryb, już wielokrotnie wspominałam o tym, że nie lubię jeść ich w postaci smażonej z panierką, ponieważ nie mają dla mnie smaku. Uwielbiam z kolei wersje z rybą pieczoną, gotowaną na parze lub w połączeniu z makaronem. Do tego przepisy wykorzystałam ostatnią wersję.

Składniki na 2 porcje:

łosoś świeży 200 g
cukinia świeża 350 g
cebula biała 1/2 sztuki
czosnek 4 ząbki
śmietana jogurtowa 10 % tł. 100 g
jogurt naturalny gęsty 120 g
papryczki chilli 2 sztuki ( u mnie czerwona i zielone)
koperek
rukola
suszone pomidory 4 sztuki
sól, pieprz, papryka słodka, czosnek niedźwiedzi
makaron tagiatelle 120 g
olej do smażenia

Przygotowanie:

Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu.
Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, czosnek, cukinię (uprzednio obraną ze skóry), papryczki chilli. Dusimy pod przykryciem ok 5 minut, a po tym czasie dodajemy pokrojonego w kostkę łososia. Po około 5 minutach dodajemy śmietanę, jogurt, wszystkie przyprawy oraz pokrojone w paski suszone pomidory. Zdejmujemy z ognia po około 6 minutach, przekładamy na patelnię gotowy makaron i wszystko razem mieszam. Przekładamy na talerz i posypujemy świeżym koperkiem oraz dekorujemy rukolą. 

































Wartość odżywcza 1 porcji:

Kaloryczność 550 kcal
Białko 27 g
Węglowodany 49 g
Tłuszcze 25 g
Błonnik 3 g
Wapń 120 mg
Jod 35 ug

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger