poniedziałek, 10 sierpnia 2015

..:: Lody, lody dla ochłody ::..

Bardzo lubię od czasu do czasu zjeść loda :) Niestety do tych gotowych, dołączona jest w gratisie długa lista różnych chemicznych dodatków, co powoduje moją niechęć do ich jedzenia. Oczywiście, gdy nie mam wyboru kuszę się na gotowe produkty wybierając te najmniej przetworzone. Jednak gdy mam tylko czas tworzę sama :) Przepis na przygotowane przeze mnie lody jest banalnie prosty. Zabierajmy się więc do roboty.

Składniki na około 500 g lodów:

dojrzałe banany 4 sztuki (po ok. 120 g)
masło orzechowe 2 łyżki ( tylko 100% orzechów, bez dodatku oleju palmowego)

Przygotowanie:

Na początek musimy banany pokroić na cienkie plasterki i na około 5 h włożyć do zamrażalnika (rozłożone obok siebie). Po tym czasie wrzucamy je do miksera i miksujemy na gładką masę. Na koniec dodajemy masło orzechowe i ponownie chwilę miksujemy, aby składniki dobrze się połączyły. Powstała masę przekładamy do plastikowego pojemnika i wkładamy ponownie do zamrażalnika na kilka godzin. Przed podaniem lody trzeba wyjąć na kilka chwil aby odtajały. 
Lody można podawać z przeróżnymi dodatkami, ja postawiłam na orzechy nerkowca oraz jeżyny. 




Wartość odżywcza 1 kulki (ok.50 g)

Kaloryczność 80 kcal
Białko 2 g
Węglowodany 10 g
Tłuszcze 3,5 g
Błonnik 0,7 g
Wapń 2,6 mg
Potas 175 mg

Zachęcam do wypróbowania przepisu :)

2 komentarze:

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger