wtorek, 14 kwietnia 2015

..:: Maksymalnie kakaowe ciasto z czerwonej fasoli ::..




Dzisiaj nadrabiam zaległości i dzielę się z Wami przepisem na ciasto, którego wiele osób za ciasto nie uważa ;) Każdy kto jest wielbicielem słodyczy i ciast, dziwi się jak można przygotować ciasto z fasoli. Ja pokazuję, że można i że jest ono naprawdę fajne. Przygotowałam ostatnio właśnie to ciasto po raz pierwszy. Moje odczucia po pierwszym kęsie były mieszane :) z jednej strony smak jakiś dziwny, ale z drugiej strony za chwilę chciałam więcej :) Nie jest to typowe słodkie ciacho, ale na pewno warte uwagi i godne polecenia. Następnym razem użyję na pewno więcej dodatków w postaci chociażby bakalii, bo dodadzą one na pewno wyrazistszego smaku. Kilkoro znajomych miało okazję spróbowania tego "czarnego dziwaka" i zdania były bardzoo podzielone - można powiedzieć zero jedynkowe ;) albo smakowało, albo nie. Ja na pewno jeszcze nie raz spróbuję innych wersji tegoż ciasta.

Składniki na małą keksówkę:

360 g czerwonej fasoli ( ja użyłam z puszki)
5 łyżek miodu pszczelego
5 łyżek jogurtu naturalnego 
4 jaja
4 czubate łyżki prawdziwego kakao
aromat migdałowy 1/2 łyżeczki
łyżeczka sody
na wierzch:
ser biały półtłusty 100 g
truskawki świeże lub mrożone około 8 sztuk
1 łyżka miodu

Przygotowanie:

Fasolę, żółtka, jogurt, miód blendujemy na gładką masę. Białka ubijamy na sztywno. Do zblendowanej masy dodajemy ubite białka, przesiane przez sitKo kakao, sodę oraz aromat migdałowy. Delikatnie mieszamy. Gotową masę przekładamy do keksówki (wyłożonej papierem do pieczenia).
Pieczemy w 180 stopniach przez około 40 min (bez termoobiegu) - sprawdzamy czy patyczek jest suchy, jeśli nie to pieczemy chwilę dłużej.
Na wierzch ciasta przygotowujemy "polewę": biały ser blendujemy z truskawkami z dodatkiem miodu. Polewą smarujemy, gdy ciasto będzie już wystudzone. 

Wartości odżywcze 1 porcji (około 55 g)

Kaloryczność  77 kcal
Białko  4,8 g
Węglowodany 9,9 g
Tłuszcze 2 g
Błonnik 1,5 g
Wapń 25 mg
Potas 41 mg

* wartości wyliczone w programie ALIANT

3 komentarze:

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger