wtorek, 7 października 2014

Zupa krem z soczewicy czerwonej z serem feta

Już od kilku dni "chodziła" za mną soczewica, w końcu doszła do mojej kuchni ;) W gruncie rzeczy soczewicę zaczęłam jeść stosunkowo niedawno, a już wiele osób udało "zarazić" mi się jej wspaniałym smakiem. Najbardziej zadowolona jestem z tego, iż dzieci ze żłobka, w którym pracuję jako dietetyk, przekonały się do smaku soczewicy, która serwowana jest im najczęściej w postaci zupy. Najbardziej cieszy mnie, kiedy proszą o dokładkę :D Dzisiaj postanowiłam zrobić zupę z soczewicy czerwonej w domu na kolację, bo przecież zupę można jeść nie tylko na obiad :)

Składniki:

240 g czerwonej soczewicy
4 ząbki czosnku
2 marchewki
przyprawy: pieprz Cayenne, kurkuma, curry, imbir, słodka papryka
2 łyżki masła
natka pietruszki
ser Feta - kilka kostek
1500 ml bulionu warzywnego - najlepiej przygotować własny bulion ze świeżych warzyw

Przygotowanie:

Gotujemy 1500 ml bulionu warzywnego, lub rozgrzewamy bulion, który mieliśmy przygotowany wcześniej. Następnie płuczemy na sitku soczewicę czerwoną, marchewkę ścieramy na tarce. Do garnka dodajemy 2 łyżki masła, kiedy tłuszcz się rozpuści wrzucamy startą marchewkę, przeciśnięty przez praskę czosnek i soczewicę, wszystko chwilę podsmażamy. Następnie wlewamy bulion i dodajemy przyprawy (ilość przypraw wedle uznania). Zupę gotujemy około 30 minut, na koniec blendujemy. Nakładamy na talerz, dodajemy kostki sera Feta oraz posypujemy natką z pietruszki.



Wartość odżywcza 1 porcji (+20g sera Feta):

Kaloryczność 248,6 kcal
Białko  16,6 g
Węglowodany 32,3 g
Tłuszcze 8 g
Błonnik 5,4 g
Wapń 132,7 mg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger