środa, 8 października 2014

Muffiny z dyni z kokosową nutką :)


Dzisiaj naszła mnie ochota na słodkości :) po obiedzie wybrałam się na zakupy, żeby zaopatrzyć się w niezbędne składniki. Początkowo planowałam przyrządzić muffiny z mąki pełnoziarnistej, niestety sklep Biedronka, który mam pod nosem, nie posiada takowej :( z tego powodu musiałam zadowolić się mąką pszenną. Przygotowanie muffinek nie zajmuje dużo czasu, a aromat, który pozostaje po upieczeniu jest obłędny :)

Składniki na około 20 muffinek:

260 g ( ok. 2 szklanki) mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
5 łyżek wiórków kokosowych
50 ml oliwy z oliwek
2 łyżeczki cukru waniliowego
4 łyżeczki przyprawy do piernika (mieszanka przypraw: kardamon, imbir, cynamon, goździki, gałka muszkatołowa)
500 g puree z dyni
2 jajka
5 łyżek miodu płynnego
+ ewentualnie cukier trzcinowy 30 g jeśli lubicie naprawdę słodkie przekąski. Ja pominęłam cukier.

Przygotowanie:

Oczywiście na początek rozgrzewamy piekarnik, do 200 stopni. W międzyczasie wszystkie suche składniki przesiewamy do miski. W drugiej misce łączymy wszystkie mokre składniki tj. puree z dyni, oliwę, jajka, miód,jogurt naturalny. Po wymieszaniu dodajemy mokre składniki do suchych i mieszamy, aby wszystkie składniki dobrze się połączyły. Teraz układamy papilotki do formy muffinkowej i nakładamy ciasto do foremek, tak aby około 0,5 cm papilotki było widoczne.



Muffinki pieczemy około 30 minut bez termoobiegu. Nie bójcie się konsystencji muffinek po upieczeniu. Środek nigdy nie będzie suchy i twardy, a to za sprawą soczystej dyni :)




Soczysty środeczek :)

Wartość odżywcza 1 muffiny:

Kaloryczność 90 kcal
Białko  2,3 g
Węglowodany 15 g
Tłuszcze 3 g
Błonnik 1 g
Wapń 21,5 mg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger