wtorek, 30 września 2014

Muffiny - niekoniecznie na słodko

Obiecywałam przepis na muffiny, które wczoraj mogliście zobaczyć na profilu Make life healthier na facebooku, więc spełniam obietnicę :) zapewne muffiny kojarzą się Wam ze słodkościami, fajną przekąską do kawy itp.Ja proponuję muffiny na słono i w dodatku z nietypowych składników. Sama zastanawiałam się, czy w ogóle próbować wykonanie muffin, ponieważ nie byłam przekonana, co do efektu końcowego. Ostatecznie muffiny przyrządziłam i nie żałowałam ;) 

P.S. Muszę "niestety" przyznać, że to narzeczony miał nosa do tych muffinek :P  dzięki niemu odkryłam zupełnie inną stronę babeczek ;)

Składniki na 12 muffinek:

2 puszki tuńczyka w sosie własnym około 300g
mąka pszenna 150g
mleko 100ml
jogurt naturalny 2 łyżki
jajko 2 sztuki
proszek do pieczenia 2 płaskie łyżeczki
olej 1 łyżka
szczypta pieprzu Cayenne
paluszki krabowe 5 sztuk (dla chętnych)

Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzej do 180 stopni. Przygotuj formę do muffinek z papilotkami. 
Przygotuj wszystkie suche składniki. Mąkę przesiej przez sito, następnie dodaj proszek do pieczenia, pieprz i wymieszaj. Teraz kolej na składniki mokre. Tuńczyka odcedź z zalewy i rozdrób go na mniejsze kawałki.W osobnym naczyniu wymieszaj mleko, jogurt i olej. Na koniec dodaj wszystkie mokre składniki do suchych i wymieszaj do uzyskania jednolitej masy (masa ma konsystencję gęstej śmietany). Teraz możesz wypełnić ciastem papilotki do 2/3 wysokości. Do każdej muffinki dodaj kilka drobno pokrojonych kawałków paluszków krabowych.
Całość zapiekaj około 30 minut.
Czekam na Wasze opinie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger