czwartek, 30 listopada 2017

Fit batony by Kate 100% naturalne składniki

Przechadzając się ostatnio po sklepach, w oczy rzuciły mi się różnego rodzaju fit batoniki. Jak wiecie ostatnio nastała moda na wypuszczanie na rynek swoich linii batonów fit przez znane trenerki. Pomyślałam sobie, że gorsza nie będę i również stworzę swoją autorską wersję fit batonów :) Te sklepowe nie zawsze spełniają moje oczekiwania co do smaku, a już na pewno często nie spełniają wymogów cenowych, bo w sklepie możemy znaleźć batoniki nawet po 9,00 zł (60g) - chyba przyznacie mi rację, że 9,00 zł za kawałek batona to raczej wygórowana cena. Po powrocie do domu postanowiłam, że zabiorę się za opracowanie przepisu na swoje batoniki. Użyłam tylko te składniki, które bardzo lubię, jednak nie miałam do końca pewności czy wszystko się uda. Teraz już wiem, że gra była warta świeczki - smak batonów zrobił na mnie naprawdę ogromne wrażenie. Do tego podliczając kwoty za użyte do przygotowania batonów składniki, nie wierzyłam swoim oczom, że takie zdrowe i smaczne przekąski mogą być takie tanie :) (o orientacyjnej cenie napiszę, podając składniki potrzebne do przygotowania batoników).

Weźcie pod uwagę również to, jak wiele radości możecie podarować swoim bliskim przygotowując dla nich takie batoniki w prezencie. Można je super zapakować i zdrowa słodycz gotowa na podarunek. Myślę, że każdy będzie zadowolony z takiego słodkiego gifciku, tym bardziej że będzie on wykonany przez nas własnoręcznie, a chyba takie prezenty dają najwięcej radości.
Przedstawię Wam teraz 2 propozycje smakowe moich autorskich batoników. Oczywiście składnikami możemy manewrować do woli, wszystko zależy od naszej kulinarnej wyobraźni. Mam nadzieję, że każdy z Was odnajdzie tu swoje smaki.

Propozycja 1


Składniki na ok. 7 sztuk batonów


Składniki     Cena
daktyle suszone 12 sztuk        2,00 zł
orzechy laskowe 1/2 szklanki       2,24 zł
słonecznik łuskany ziarna 4 łyżki           0,52 zł
masło orzechowe smoothie 1 łyżka     0,30 zł
sezam biały na wierzch ok. 1 łyżka         0,26 zł
ekstrakt naturalny wanilia Bourbon z Madagaskaru z ziarenkami wanilii   3 krople

    0,40 zł
                                                      RAZEM     5,72 zł

                                                                                                                                      
Przygotowanie:

Daktyle należy zalać wrzątkiem i moczyć około 1.5 h. Gdy daktyle będą już napęczniałe wrzucamy wszystkie składniki do pojemnika "szatkownicy" blendera i blendujemy. Może to potrwać kilka minut, gdyż składniki muszą się dokładnie wymieszać i rozdrobnić. Ja pozostawiłam sobie mniejsze kawałki orzechów, nie blendowałam na zupełnie gładką masę, ponieważ chciałam czuć bardziej teksturę batona. Po zmiksowaniu składników, całą masę wykładam na przezroczystą folię spożywczą i w miarę równomiernie rozkładam całość silikonową łopatką. Łopatkę co chwilę moczę, ponieważ masa jest dość lepka. Po uformowaniu prostokąta, na wierzch posypuję ziarna sezamu i delikatnie wciskam je łopatką do środka. Następnie zawijam folię od góry i przekładam do lodówki na około 2h. Jeśli chcecie, aby Wasze batony były zupełnie RAW to możecie pozostawić je w lodówce do stężenia masy najlepiej na całą noc. Ja jednak chciałam nieco przyspieszyć proces zastygania masy i po 2 h przełożyłam ją na papier do pieczenia. Pokroiłam na batony o pożądanej wielkości i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 150℃ na ok. 15 minut. Jeśli batony nie rozejdą się zaraz po przygotowaniu, można oczywiście przechowywać je w lodówce (stają się wtedy bardziej mokre). Najlepszy sposób to plastikowy lub szklany, zamykany pojemnik.




Propozycja 2





Składniki na ok. 7 sztuk batonów



Składniki                                                               Cena
daktyle suszone 10 sztuk        1,60 zł
rodzynki 2 łyżki                               0,70 zł
orzechy laskowe 1/2 szklanki        2,24 zł
orzechy nerkowca 1/2 szklanki              2,25 zł
słonecznik łuskany ziarna 2 łyżki      0,26 zł
masło orzechowe smoothie 1 łyżka             0,30 zł
sezam biały na wierzch ok. 1 łyżka            0,26 zł
kardamon 1/2 łyżeczki        1,50 zł
skórka otarta ze świeżej pomarańczy 1/2 łyżeczki         0,02 zł
                                                       
                                                         RAZEM
    
  9,13 zł
                                                                                                                                          
Przygotowanie:

Daktyle i rodzynki należy zalać wrzątkiem i moczyć około 1.5 h. Gdy będą już napęczniałe wrzucamy wszystkie składniki do pojemnika "szatkownicy" blendera i blendujemy. Może to potrwać kilka minut, gdyż składniki muszą się dokładnie wymieszać i rozdrobnić. Ja pozostawiłam sobie mniejsze kawałki orzechów, nie blendowałam na zupełnie gładką masę, ponieważ chciałam czuć bardziej teksturę batona. Po zmiksowaniu składników, całą masę wykładam na przezroczystą folię spożywczą i w miarę równomiernie rozkładam całość silikonową łopatką. Łopatkę co chwilę moczę, ponieważ masa jest dość lepka. Po uformowaniu prostokąta, na wierzch posypuję ziarna sezamu, skórkę z pomarańczy i delikatnie wciskam łopatką do środka. Następnie zawijam folię od góry i przekładam do lodówki na około 2h. Jeśli chcecie, aby Wasze batony były zupełnie RAW to możecie pozostawić je w lodówce do stężenia masy najlepiej na całą noc. Ja jednak chciałam nieco przyspieszyć proces zastygania masy i po 2 h przełożyłam ją na papier do pieczenia. Pokroiłam na batony o pożądanej wielkości i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 150℃ na ok. 15 minut. Jeśli batony nie rozejdą się zaraz po przygotowaniu, można oczywiście przechowywać je w lodówce (stają się wtedy bardziej mokre). Najlepszy sposób to plastikowy lub szklany, zamykany pojemnik.





Wartości odżywcze 1 batona ok.40 g (propozycja 1)

Kaloryczność 147kcal
Białko 4,5 g
Węglowodany 12 g
Tłuszcze 9,7 g
Błonnik 2 g
Wapń 29 mg
Żelazo 1 mg


Jak podobają się Wam moje propozycje??
Dajcie znać po wypróbowaniu przepisu, czy Wam również smakowało tak jak mi :)

2 komentarze:

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger