sobota, 18 marca 2017

Kruche ciasteczka z kawałkami czekolady - bez cukru, bez glutenu

Za sprawą dzisiejszych ciasteczek zapachniało w domu. Nie zbyt zachęcająca do wyjścia pogoda, skłoniła mnie do pichcenia ;) Uwielbiam zapachy, które unoszą się w kuchni - dzisiaj cudowny maślano - czekoladowy aromat. Już od dawna miałam ochotę na jakieś kruche ciasteczka, jednak ciągle nie mogłam zdecydować się z jakiego przepisu je przygotować, aby na pewno były dobre. Szperałam, gmerałam w necie i natknęłam się na przepis, który po lekkich modyfikacjach postanowiłam wykorzystać - nie żałuję, ciasteczka są obłędnie pyszne! Przepis podpatrzony tu  :)

Składniki na około 16-17 sztuk

mąki: ryżowa 150 g, gryczana 50 g, ziemniaczana 30 g
proszek do pieczenia (bezglutenowy) 1 łyżeczka
jaja 2 sztuki
masło 82% tł. (musi być bardzo miękkie) 100 g
ksylitol 5 łyżek ( można zastąpić miodem, zwykłym cukrem)
czekolada gorzka 80% kakao

Przygotowanie:

Wszystkie mąki, łącznie z proszkiem do pieczenia, przesiewamy do miski. Dodajemy jaja, ksylitol, masło drobno pokrojone i mieszamy dokładnie mikserem. Na koniec dodajemy czekoladę pokrojoną w kostkę i zagniatamy ciasto dłonią (może się troszkę kleić, dlatego warto zwilżyć rękę). Tak naprawdę, ciasto wyrabiamy ręką, tylko po to, aby dobrze połączyło się z czekoladą. Formujemy małe kulki, które układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Następnie zwilżoną łyżką, "spłaszczamy" kulki. Ciasteczka rosną podczas pieczenia, dlatego pamiętajcie o zachowaniu odległości między nimi. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza przez około 18 minut (funkcja góra-dół).

Smacznego!




Wartości odżywcze 1 ciasteczka:

Kaloryczność 128 kcal
Białko 1,9 g
Węglowodany 16,1 g
Tłuszcze 7 g
Błonnik 1 g
Wapń 6,6 mg
Żelazo 0,3 mg
Witamina A 65,1 ug
Magnez 10,7 mg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger