wtorek, 19 lipca 2016

Leczo z cukinii z papryką i kabanosami

Znacie na pewno smak tradycyjnego leczo z dużą ilością papryki i kiełbasy. Ja postanowiłam nieco zmienić smak i obok papryki, głównym składnikiem mojego leczo była cukinia. Zamiast kiełbasy użyłam bezglutenowe kabanosy drobiowe - oczywiście jeśli macie ochotę możecie użyć swoją ulubioną kiełbasą. Polecam również kiełbasę chorizo, której de fecto chciałam do tego leczo użyć, niestety żaden sklep, który odwiedziłam nie miał tego produktu w sprzedaży. A teraz przekonajcie się, jak szybko możecie przygotować takie danie.

Składniki na około 4-5 porcji:

2 sztuki średniej wielkości cukinii
2 sztuki czerwonej papryki
pomidory koktajlowe 400 g
kabanosy bezglutenowe drobiowe 400 g
1 sztuka średniej wielkości cebuli białej
czosnek 3 ząbki
przecier pomidorowy/koncentrat pomidorowy 4 łyżki
olej
przyprawy: sól morska, papryka wędzona 1/4 łyżeczki, papryka słodka i ostra po 1/2 łyżeczki
woda lub bulion warzywny 250 ml

Przygotowanie:

Na głębokiej patelni lub rondlu rozgrzej olej, a następnie wrzuć pokrojone na kawałki kabanosy oraz pokrojoną na drobno cebulkę. Chwilę podsmaż. Następnie dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek oraz pokrojoną w kostkę cukinię i paprykę. Po 5 minutach dodaj pomidorki przekrojone na pół, całość podlej wodą, dodaj przecier pomidorowy oraz wszystkie przyprawy. Dokładnie wymieszaj i gotuj pod przykryciem przez około 20 minut. 
Leczo najlepiej smakuje z kaszą gryczaną lub ryżem.

Smacznego :)


A Wy macie jakiś inny sposób na leczo :) ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger