wtorek, 15 grudnia 2015

Krem z soczewicy i pomidorów

Ostatnio troszkę mniej czasu mam na kreatywność w kuchni, ale już niebawem przeniosę się do swojej własnej wymarzonej, więc mam nadzieję, że moja głowa będzie pełna pomysłów ;) Tym razem w wolniejszym tempie działam na nie swoim gruncie ;) Na pewno zdążyliście się zorientować, że przepadam za zupami/kremami. Tym razem wykorzystałam do przygotowania kremu soczewicę czerwoną oraz przecier pomidorowy. Oto przepis.

Składniki:

1 szklanka czerwonej soczewicy
2 masła
1 posiekana biała cebula
1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
4 szklanki bulionu warzywnego
1 szklanka przecieru pomidorowego lub pomidorów z puszki
1 marchewka średniej wielkości
1 duży ziemniak 
1 łyżeczka słodkiej papryki, odrobina kuminu, odrobina pieprzy Cayenne

Przygotowanie:

Soczewicę płuczemy kilka razy na sicie. W garnku rozgrzewamy bulion warzywny (zachęcam do przygotowania bulionu własnej roboty). W drugim garnku rozgrzewamy masło i podsmażamy na nim poszatkowaną cebulkę oraz czosnek. Po chwili dodajemy resztę składników: bulion, pokrojoną w plasterki marchew, ziemniaka pokrojonego w kostkę, soczewicę, przecier pomidorowy oraz wszystkie przyprawy. Zupę gotujemy około 45 minut, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Na koniec blendujemy na krem. Przed podaniem możemy posypać zupę natką pietruszki lub uprażonymi płatkami migdałów.

Smacznego :)

Prawda, że prosty przepis?? :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger