niedziela, 25 października 2015

Czekoladowy deser, czyli kakaowy krem z kaszy jaglanej, awokado i banana

Z kaszy jaglanej przygotowywałam już wiele potraw. Ostatnio naszło mnie na krem :) Nosiłam się z zamiarem przygotowania kremu już jakiś czas, w końcu nakłoniłam mnie koleżanka :) Wyszło smakowicie.

Składniki na 3 porcje:

kasza jaglana 10 łyżek (suchego produktu)
awokado 1/2 sztuki
dojrzały banan 1 duża sztuka
wanilia (kilka ziarenek)
prawdziwe kakao 1 łyżka
syrop klonowy/lub miód  2 łyżki

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną przelewamy wrzątkiem, następnie przepłukujemy 2-krotnie. Opłukaną kaszę wrzucamy na wrzątek (w objętości 1:2) i gotujemy około 20 minut na wolnym ogniu pod przykryciem, do momentu całkowitego wchłonięcia wody. W czasie kiedy kasza się gotuje przygotowujemy awokado, banana i wanilię. Kiedy kasza jest już gotowa, jeszcze do ciepłej dodajemy pokrojone awokado i banana, wszystko blendujemy do uzyskania gładkiej masy. Następnie dodajemy wanilię, syrop oraz kakao i ponownie blendujemy. Przekładamy do mniejszych miseczek i dekorujemy ulubionymi dodatkami. U mnie pojawiły się wiórki kokosa, orzechy nerkowca oraz płatki migdałów. Smacznego!
Jeśli macie wypróbowane inne opcje deseru z kaszą jaglaną w roli głównej to podzielcie się swoimi pomysłami :)




3 komentarze:

  1. moje smaki, deser wg mnie idealny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ponoć fajnie smakuje z chilli :) Muszę wykorzystać też ten pomysł aby podkręcić metabolizm ;)

      Usuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger