piątek, 2 października 2015

Bezglutenowe chlebki

Oczywiście żeby nie było zbyt łatwo, nagle po przejściu na dietę bezglutenową zachciało mi się pieczywa :) Nigdy jakoś mocno do życia go nie potrzebowałam, ale oczywiście wtedy kiedy nie można czegoś zjeść/zrobić, chce się tego najbardziej. Swoją przygodę z bezglutenowym wypiekiem zaczęłam od gotowej mieszanki mąk - Piekarz mix domowy. Chlebek z mixu wyszedł bardzo ładny wizualnie, dobry w smaku. Jednak po 2 dniach traci walory smakowe, da się zjeść ale nie jest tak dobry jak na świeżo. Najlepiej przechowywać go w foliowej torebce lub pokrojony na kromki w zamrażalniku. 












Drugi z wypróbowanych przepisów opierał się na puree ziemniaczanym i mieszance mąk bezglutenowych. Dzisiaj właśnie podzielę się z Wami tym przepisem :)

Składniki na 1 bochenek:

250 g puree ziemniaczene
100 g mąki ziemniaczanej
200 g mąki ryżowej
200 g mąki gryczanej
suszone drożdże 5 g
sól 1 łyżeczka
około 350 ml letniej wody

Przygotowanie:

Puree z ziemniaków ostudzamy, a następnie łączymy z mąkami, drożdżami i solą. Następnie wlewamy powoli wodę i chwilę wyrabiamy ciasto, tak aby wszystkie składniki dokładnie się połączyły. Ciasto powinno osiągnąć konsystencję bardzo gęstej śmietany (nie może być zbyt rzadkie; czasami trzeba dolać troszkę więcej wody niż podałam w przepisie).
Formę keksówkę (11x24cm) smarujemy odrobiną oliwy i wykładamy pergaminem. Następnie przelewamy masę do formy, wierzch należy wyrównać łyżką - ciasta w formie powinno być tyle, aby zostało jeszcze miejsce na to, co dopiero nam przybędzie ;) Przykrywamy (ja użyłam do tego celu plastikowej przykrywki, bałam się, że ściereczka może mi się przykleić do ciasta) i zostawiamy na 2 godziny w ciepłym miejscu. Po tym czasie chleb wstawiamy w formie do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy przez 40 minut, do suchego patyczka w temperaturze 200 stopni.

Wyciągamy z formy i studzimy.
Mi się udało za pierwszym razem :) Jednak nie jest to takie łatwe, zachęcam spróbować :)













Wygląda jak chleb, prawda? Smakuje też jak chleb, a to rzadkość ;)


Przepis podpatrzony na smakowitychleb.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger