środa, 25 lutego 2015

..:: Zdrowe, zielone chipsy - jednak istnieją ::..

Kto z nas nie lubi chipsów :) ? Chyba nie znajdziemy dużo takich osób. Aż wstyd się przyznać, ale swojego czasu uwielbiałam chipsy (oczywiście głównie na przerwie w szkole). Odkąd moja świadomość żywieniowa znajduje się na wyższym poziomie, szukam zdrowszych alternatyw. Przyrządziłam dzisiaj chipsy z jarmużu. Pomysł podsunęła mi koleżanka Asia, która jest wegetarianką, więc w jednym paluszku ma wszelkie dziwne pomysły jedzeniowe ;) Podeszłam nieco sceptycznie do całego przedsięwzięcia, ale już po pierwszym chrupnięciu wiedziałam, że będzie smacznie ;) Po prostu niebo w gębie.



Składniki na miseczkę pełną chipsów jarmużowych:

około 5 gałęzi jarmużu
3 łyżki oliwy z oliwek
czosnek niedźwiedzi, papryka słodka, pieprz Cayenne, sól

Przygotowanie:

Jarmuż dokładnie myjemy i odwirowujemy wodę. Następnie odrywamy zielone liście od gałązki i dzielimy na mniejsze kawałki. Możemy osuszyć listki ręcznikiem papierowym, ponieważ lepiej upiecze się dokładnie suchy jarmuż. Suche listki przekładamy do miski, następnie dodajemy oliwę z oliwek z przyprawami i dokładnie mieszamy, tak aby każdy listek był pokryty oliwą.
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i rozkładamy listki. Pieczemy około 10-12 minut w temperaturze 160 stopni bez termoobiegu (uważając aby nie ściemniały, ponieważ będą wtedy gorzkie). Gotowe chipsy są bardzo chrupkie.




 

9 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja niecierpie chipsów od dziecka, ale takie pewne by mi posmakowaly :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uuu Martyna brawo! :) w takim razie musisz mieć inne ulubione produkty :) możesz zdradzić jakie?

      Usuń
  3. Już któryś raz czytam o tych chipsach. Jak znowu znajdę jarmuż to już wiem co będę z nim robić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja następnym razem muszę wypróbować inną zalewę bardziej na ostro ;) przyznam szczerze, że jarmuż w tej postaci bardzo przypadł mi do gustu ;) i jest co pochrupać przy dobrym filmie :)

      Usuń
  4. Koniecznie muszę je zrobić, dzięki za przypomnienie ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger