poniedziałek, 20 października 2014

Wege kotlety - komosa ryżowa (quinoia) + soczewica

Kotlety kotlety kotlety :) pierwsze skojarzenie schab, mięso mielone wieprzowe, wołowe itp. A tu taki psikus i z mięsa w moich kotletach jest tyle co nic ;) Postanowiłam przygotować kotlety zupełnie bezmięsne, na dodatek z samych wartościowych produktów. Komosa ryżowa podbiła moje serce już dawno, a soczewica całkiem niedawno i z tego powodu zaryzykowałam połączenie tych dwóch produktów :) Gotowe danie wyszło pyszne :) Do kotlecików przygotowałam prostą sałatkę z rukoli i pomidora z dodatkiem oliwy z oliwek oraz sos czosnkowy.




Składniki na około 10 kotlecików:

100g (surowej) komosy ryżowej 
100g (surowej) soczewicy czerwonej
100g papryki żółtej
50g papryki pomarańczowej
2 ząbki czosnku
1 jajko
4 łyżki otrąb owsianych
przyprawy: szczypta pieprzu Cayenne, pół łyżeczki kurkumy, pół łyżeczki papryki słodkiej, 1 łyżeczka imbiru, szczypta gałki muszkatołowej, opcjonalnie kmin rzymski i kolendra - jeśli lubicie takie smaki
posiekana natka pietruszki (duża ilość)




Sos:
5 łyżek jogurtu greckiego
1/2 ząbka czosnku
odrobina miodu

Przygotowanie:

Komosę ryżową i soczewicę gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. W międzyczasie kroimy paprykę w drobną kostkę i podsmażamy na patelni na niewielkiej ilości oleju (ok. 1/2 łyżeczki). Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i dusimy chwilę, aby papryka zmiękła. Przygotowaną komosę i soczewicę przekładamy do miski, dodajemy paprykę, jajko, otręby owsiane i wszystkie przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy. Z przygotowanej masy formujemy kotleciki. Ja wybrałam przygotowanie ich w piekarniku, natomiast bardzo dobre są również smażone. Kotleciki piekłam około 25 minut w 190 stopniach.



Wartość odżywcza dla 1 kotlecika(ok.65 g)- bez sałatki i sosu

Kaloryczność 126 kcal
Białko  7,8 g
Węglowodany 19,7 g
Tłuszcze 2,3g 
Błonnik 3,5 g
Wapń 15,5 mg

Foliany 18 ug
Żelazo 1,1 mg

P.S. Wbrew pozorom danie jest bardzo syte ;)

Smacznego!



Quchnia pełna Quinoa 3  Przepis bierze udział w akcji Quchnia pełna Quinoa :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger