czwartek, 23 października 2014

...:: Aromatyczne curry z kalafiora, szpinaku i marchewki gotowane z mlekiem kokosowym ::...

Wczoraj zastanawiałam się co by tu przyrządzić na obiad innego :) zazwyczaj gotuję dania z drobiu, a dzisiaj postanowiłam zrobić coś zupełnie bezmięsnego. Wertując internet w poszukiwaniu odpowiedniego przepisu wpadłam na pomysł, że muszę wykorzystać zakupione mleko kokosowe. Zaczęłam szukać przepisu wykorzystującego ten składnik i natrafiłam właśnie na curry z kalafiora. Swój przepis troszkę zmodyfikowałam "przyprawowo" oraz zmieniłam proporcje. Oryginalny przepis znajdziecie tutaj http://zjedz-mnie.pl/, a mój wygląda tak :)

Składniki na ok.4 porcje

kalafior mrożony 450g
szpinak mrożony 200g
1 puszka mleka kokosowego (czytajcie etykiety)
2 marchewki
przyprawy: curry, kmin rzymski, pieprz Cayenne, imbir
2 ząbki czosnku
mąka orkiszowa
dodatek: ryż paraboiled

Przyrządzenie:

Na niewielkiej ilości oleju podsmażamy kmin rzymski (1/2 łyżeczki). Po chwili dodajemy mrożony szpinak i podlewamy odrobiną wody. Kiedy woda już odparuje a szpinak będzie gotowy dodajemy 2 ząbki czosnku. Następnie pokrojoną w plasterki marchewkę i różyczki kalafiora. Całość podlewamy mlekiem kokosowym i dodajemy przyprawy: 2 - 3 łyżeczki curry, 1 łyżeczka imbiru, pieprz Cayenne do smaku. Całość dusimy około 20 minut. Po tym czasie możemy zagęścić sos powstały z mleka kokosowego, dodając zawiesinę z zimnej wody i 1 łyżki mąki orkiszowej (lub większej ilości w zależności od tego jak gęsty chcemy uzyskać sos). Po dodaniu mąki chwilę jeszcze gotujemy, zdejmujemy z ognia i podajemy z ryżem paraboiled.






Wartość odżywcza dla 1 porcji:

Kaloryczność 243 kcal
Białko  6,2 g
Węglowodany 17,5 g
Tłuszcze 18,3 g
Błonnik 4,7 g
Wapń 58 mg
Żelazo 1,9 mg
Foliany 133,5 ug

+ 30g ryżu to około 112 kcal


Smacznego :)




2 komentarze:

  1. Bardzo fajne takie warzywne curry :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie podejrzewałabym że takie dobre :) na pewno jeszcze nie raz przyrządzę podobne :)

      Usuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger