środa, 7 stycznia 2015

..:: Smoothie ze szpinaku, truskawek, banana i jabłka z nutą mięty i słonecznika ::..


Co raz bardziej doskwiera mi brak świeżych owoców, które kocham - truskawek, malin, jeżyn itp. Dlatego dzisiaj robiąc zakupy nie mogłam oprzeć się i kupiłam mrożone truskawki. W zasadzie nie musimy bać się "mrożonek", ponieważ stanowią one fajną alternatywę podczas sezonu, w którym brak jest świeżych owoców, czy warzyw. Na przykład mrożone owoce są często, paradoksalnie smaczniejsze niż świeże owoce, które dopiero zaczynają się pojawiać, czyli tzw. nowalijki. Mrożenie w niskich temperaturach jest techniką konserwacji produktów spożywczych,która pozwala na zachowanie w całości, bądź niemal w całości, wartościowych substancji w nich zawartych.Kupując mrożone owoce, czy warzywa musimy jednak zwrócić uwagę na kilka kwestii:
- czy produkt nie jest posklejany, czy nie ma wycieku soku
- czy w kupowanej np. mieszance warzywnej oprócz samych warzyw nie dostaniemy w gratisie substancji konserwujących lub innych zbędnych składników
- pamiętajcie, że zawsze należy sprawdzać termin przydatności do spożycia i z tego też powodu lepiej jest kupować mrożonki paczkowane, a nie na wagę.

Składniki na 2 porcje:

2 duże garście świeżego szpinaku
300g mrożonych truskawek
1 garść kiełków słonecznika
1 jabłko
1 banan
2 łyżeczki siemienia lnianego (ja dodałam mielonego)
listki mięty
woda mineralna

Przygotowanie:

Szpinak i miętę myjemy. Do miksera wrzucamy szpinak, miętę, banana, kiełki, pokrojone w plastry jabłko oraz banana. Po zmieszaniu wszystkich składników dodajemy wodę mineralną w ilości takiej aby uzyskać pożądaną konsystencję smoothie (ja zawsze wolę gęstszą wersję).

Wartość odżywcza 1 porcji:


Kaloryczność  173 kcal

Białko  4,6 g
Węglowodany 40,7 g
Tłuszcze 2,1 g
Błonnik 8,9 g
Witamina C 123,5 mg
Potas 666,7 mg
Foliany 96,1 ug

5 komentarzy:

  1. Nigdy nie próbowałam połączenia szpinaku z owocami :) brzmi ciekawie, muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na początku byłam nastawiona sceptycznie, co do smaku, bo nawet nie myślałam, że może być aż tak dobre takie połączenie :)

      Usuń
  2. Ja jadłam w sezonie sałatkę ze szpinaku z truskawkami i odrobiną balsamico..pycha..domyślam się, że koktajl może smakować podobnie a więc na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. P.S. Mam dla Pani niespodziankę, jutro podrzucę :) Może też przypadnie do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno coś dobrego :) już nie mogę się doczekać :)

      Usuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger