niedziela, 4 stycznia 2015

..:: Sałatka z soczewicy i jabłka ::..

Witam Was Kochani po dłuższej przerwie. Niby dużo wolnego od pracy, ale jakoś mniej czasu na wszystko, dlatego bardzo cieszę się, że w końcu wszystko wraca do "normalnego" trybu :) Nie wiem jak Wy, ale ja mam już po dziurki w nosie świątecznego jedzenia, tłumów w sklepach i iście zimowej pogody ;) Na szczęście jeszcze chwila i nadejdzie piękna wiosna :) Jutro ruszam do pracy, dlatego zabrałam się dzisiaj za przygotowanie II śniadania i sałatki, co by nie pracować na głodnego. Zaproponuję Wam dzisiaj sałatkę z soczewicy czerwonej. Przepis wynalazłam po prostu z opakowania, w którym schowana była soczewica, jednak zmodyfikowałam go na swój sposób. 

Składniki na 1 porcję:

ugotowana soczewica czerwona 60g
1/2 jabłka pokrojonego w kosteczkę (ok. 120g)
1/2 cebuli dymki (można pominąć jeśli nie lubicie takiego połączenia)
posiekana natka pietruszki lub koperek

sos: 2 łyżki jogurtu naturalnego, 1/2 ząbka czosnku, 2 łyżeczki ziół prowansalskich

Przygotowanie:

Soczewicę czerwoną przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu (ja gotowałam 6 minut, ponieważ do sałatki wolę twardszą wersję). Jabłko obieramy ze skórki i kroimy w drobną kosteczkę, to samo robimy z cebulką. Wszystkie składniki mieszamy. Na koniec polewamy sosem i obficie posypujemy koperkiem lub natką pietruszki.

Wartości odżywcze 1 porcji:

Kaloryczność 285,7 kcal
Białko  17,8 g
Węglowodany 53,8 g
Tłuszcze 3,1 g
Błonnik 8,1 g

Wapń 105 mg
Żelazo 4,1 mg
Foliany 34,8 ug
Potas 797,3 mg

DLACZEGO WARTO REGULARNIE SPOŻYWAĆ SOCZEWICĘ?

1. Jest stosunkowo tania i bardzo łatwa w przygotowaniu, dlatego nie musimy martwić się o to, że nie zdołamy jej odpowiednio przyrządzić.

2. Soczewica to skarbnica zdrowia:
  # bogata jest w dobrze przyswajalne białko 100g soczewicy = 25,4 g białka
  # zawiera sporą ilość węglowodanów złożonych i błonnika, dzięki czemu z powodzeniem może być spożywana również przez osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy (błonnik powoduje uczucie sytości oraz reguluje pracę jelit)
  # soczewica jest pomocna również w leczeniu anemii zarówno tej będącej konsekwencją niedoboru żelaza, jak i kwasu foliowego i witaminy B12, czyli anemii megaloblastycznej, z uwagi na dużą zawartość wymienionych składników
  # ma niski indeks glikemiczny
  # idealna dla kobiet w wieku rozrodczym oraz w ciąży z uwagi na dużą zawartość kwasu foliowego (witaminy B9) - 100g soczeiwcy pokrywa 45% dziennego zapotrzebowania na wit. B9

Przekonałam Was do spróbowania soczewicy??

1 komentarz:

  1. Sałatka pyszna - spróbowałam :) Pominęłam jednak sos czosnkowy, a dodałam więcej natki pietruszki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Make life healthier , Blogger